Rabu, 19 Ogos 2009

TerimaKacih..terimA KACih...Terima kacih Blogger Razie

Hari ni balik kat rumah agak lewat cikit. Macam biasa la... dengan dua anak kesayangan di atas kereta, Adam dan Diwan.

Membunyikan hon di hadapan pintu pagar, mengharapkan dhiya atau madiha atau mamanya membuka pintu pagar. Nampaknya terpaksalah akim turun dan buka sendiri pintu pagar. mungkin tertidur.

Akim dengan dua anak ini terus masuk dalam rumah dan terkejut. Oh...ada suprise rupanya. Amalina membocorkan rahsia..besday papa...besday papa....mama beli kek dan hadiah, katanya.



Membuka blog malam ini, kerkecut melihatnya, ucapan harijadi dari blogger razie..terimakacih ustaz razi... tak tau pun hasratnya minta belanja makan, ok..ok..ok.. besok akim belanja razi , fizafaris dan an nur. lebih specil lagi dan kalau line clear, kita keluar makan kat restoran damar atau peladang pada waktu rehat. okey deh. pekena kari kepala ikan.

Bagi akim...besday ni hanyalah gurau-gurauan sahaja. tak berapa sukalah wat sambut-sambutan tuh, macam mama dan anak-anak buat tuh, bagi akim, kita perlu berfikir dan muhasabah diri, setakat mana ibadat kita ke hadrat Allah SWT dengan usia yang yang masih tersisa. tapi takkan nak larang ya...terjemahan kasih sayang mereka.

Buat keluarga tercinta dan rakan blogger, akim mahu kita dengan penuh kesungguhannya beramal dan beribadat serta mempunyai hati yang penuh tulus ikhlas. Penuh kejujuran dan penuh kasih sayang. Kita juga perlu menitiskan airmata dengan kebesaran Allah SWT dalam mencipta kehidupan kita ini.

Sebut kari kepala ikan, teringat akim pada blogger2 tukang masak. dan petang semalam akim telah menjamu selera di citycafe lundang kb bersama mentor ustaz zul. Perkena kari kepala ikan sebesar kepala lutut, telor goreng indo, dan fresh epal. apa lagi sampai pagi keesokkanlah kenyangnya, syukur Alhamdulillah.

1 comments:

eriey berkata...

selamat hari tua..!!haha mg pnjg umr n d murahkn rezeki amiin..

Blog Widget by LinkWithin