Isnin, 17 Ogos 2009

ANTARA Abu Bakar Ellah dan Monalito Montoya

Pagi tadi agak gempar sikit. Gempar apa ya.......biasanya kalau gempar tu, ada ular ke..ada haiwan bisa ke..atau ada aksiden ke......bos mengamuk ke.....

Nak jadikan cerita akim tak sempat nak sikat rambut masa kat rumah pagi tadi. so sampai kat sekolah sebelum turun dari kereta, akim pun lurut-lurutlah rambut supaya nampak kemas. Akim bimbang la, takut kena tegur dek Bos tuh. Bukannya apa, bos akim tu perempuan, banyaklah mulutnya. pot..pet...kata orang. ada yang kata ada satu mulut, ada kata dua mulut dan ada yang kata tiga mulut, tak kisahlah, asal gunanya untuk perkara yang betul.

Akim terus pergi kantin, tak naik pun pejabat. takut serempak dengan bos, tak tulis nama ke? biasala tu... kalau kereta akim ada, bos akan tulun tuliskan.

Masuk aje kantin, terus diketawakan, apa hal? cemas juga dibuatnya. Kata yang perempuan tuh, tak padan tua, rambut macam budak, macam x sihat, kureng ....bla...bla...bla....

Ni la susahnya, rambut panjang sikit pun x boleh, pendek pun x boleh...adussss.

Mujurlah juga ada kawan-kawan yang baik hati, tolong sejukkan akim, kalau tidak sudah tentu akim mengamuk. Tau tak apa yang akan akim kata?.

"tak payah nak komen la... muka mu pun aku tak selera nak tengok dan berselisih, nak muntah ada.....dahla body macam tempayan, muka berkerutu macam...." tak tergamak nak sebut.

.........................................................................x.........................................................................................

Tentang rambut nih ,sebenarnya akim tak perasan pun macam Abu Bakar Ellah dari sarawak tu.
Tetapi kalau macam Monalito Montoya tu ada kan. tapi biarlah, kalau komen-komen macam tu bolehlah kita bergelak ketawa. Terhibur. Aku kata kat hang, hang kata kat aku....macam blogger razie dan fiza, mereka amat bagus dan menyejukkan serta happy.





2 comments:

Unknown berkata...

salam,

yang penting diri sendiri suka!

eriey berkata...

x kesah pesen guane pon jnji kemas bdk2 tgk..heh heh cam abu bakar elah..huhu sedey nyo!

Blog Widget by LinkWithin