Khamis, 13 Ogos 2009

Kesibukan Khamis

Kelmarin, agak sibuk sedikit.Selepas pulang dari sekolah terus akim pergi ambil adik di Peria. Adik dengan keluarganya iaitu seramai tujuh orang anak-anaknya yang masih kecil dari umur setahun hingga empat belas tahun. Anak-anak yatim kerana abahnya telah meninggal dunia lapan bulan yang lalu. Akimlah yang ambilalih peranan sebagai bapa dalam keluarga anak-anak sedara tuh.

Destinasi pertama ialah ke rumah sepupu di kampung Tualang Tinggi, Selising.Melawatnya Paksu Hussin yang akan berangkat ke Mekah sabtu ini. Paksu Hussin adalah satu-satunya sepupu yang paling tua dalam keluarga akim sebelah bonda.


Dengan van unser yang penuh sendat ditambah dengan akim dan mamanya serta lima anak-anak bergerak perlahan-lahan. Singgah di Machang kerana akim ada urusan di sana. Seorang lagi adik akim iaitu Paksu Li juga follow bersama dengan kembaranya yang juga penuh sendat.

Kami tiba lebih kurang pukul lima,dan tidak lama kemudian tiba juga sepupu akim yang tinggal di Pasir Tumbuh bersama keluarganya.

Dalam pukul enam lebih berangkat pula ke Kampong Parit, Pasir Tumboh untuk menghadiri majlis tahlil anak sedara yang meninggal dunia seminggu yang lepas.

Dalam Pukul 10 lebih pulang ke Kuala Krai.

0 comments:

Blog Widget by LinkWithin