Jumaat, 21 Ogos 2009

SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN

Ahlan Ya Ramadhan, Marhaban Ya Ramadhan. Selamat menyambut Ramadhan Al Mubarak kepada semua sahabat khasnya bloggers. Semuga dengan kedatangan Ramadhan pada kali ini akan menambahkan ke taqwaan kepada Allah SWT.

Bulan Ramadhan adalah anugerah Ilahi kepada hambanya yang benar2 beriman untuk mencapai tahap ketaqwaan kepada Allah SWT. Sebln kita akan berada dibulan Ramadhan seumpama seperti kita memasuki sebuah Universiti @ IPT, disini kita akan diberi Tarbiyah pendidikkan dgn sempurna. Hanya mereka yg betul2 belajar dn mengikuti penuh minat kepad apelajaran serta dapat menerima tunjuk ajar daripada pensyarah sahaja yamg akan berjaya dan akhirnya mendapat segulung ijazah.

Begitulah juga sebulan di bulan Ramadhan ini, hanya mereka yang dapat menghayati sepenuhnya pengertian Ramadhan serta dpt mengikuti perintah dn larangan Allah shj lh yg akan mencapai darjah ketaqwaan kpd Allah SWT.

Bulan Ramadhan bulan diturunkan AlQuran, perbanyakkan lah membaca kita suci ini krn Allah lipatkali gandakan pahala membaca Al Quran. Ramadhan mendidik kita menjadi Insan mulia dgn menggalakan sedekah, oleh itu perbanyakkanlh bersedekah dibln yg mulia ini.

Rebutlah LailatulQadar yg Allah berikan bonos kpd hambanya yg benar2 berpuasa dgn keimanan dn penyerahan diri kpd Allah.

Marilh kita mengutip sebyk mungkin pahala yg berselerakkan ditabur oleh Allah di bulan Ramadhan ini. Mudah2an kita termasuk dikalangan minalmutqqin... Amin.
Wassalam....

0 comments:

Blog Widget by LinkWithin