Rabu, 12 Ogos 2009

ANtara boroi DAN kuruss

N3 akim kali ini bukanlah nak menyentuh pada sesiapa, kalaulah ada teman-teman blogger yang terasa, akim mohon maaf sebanyak-banyaknya. Bukan apa kan, boroi dan kurus ni kan adalah sesuatu yang amat sensitif bagi yang tidak menyukuri anugerah tuhan. so akim tak nak lah mengata banyak-banyak sekadar nak menceritakan tentang mamanya.

Setiap penyakit ada ubatnya, nak seribu daya tak nak seribu dalih.

Alkisahnya, balik dari sekolah tadi, niat akim nak tidurlah kejab. masa tu mamanya dan anak-anak belum pulang kerana ada tusyen. dua yang kecik tu pun dah tidur.

Akim terjaga apabila dikejutkan mamanya.." jeng....jeng...jeng..."jerit mama . Apa benda mama nih. ada suprise ke? fikir akim.

"ni dia" sambil ditunjukkan sesuatu dalam bungkusan."apa dia ling", akim fikir mungkin baju baru akim sempena besday akim. Tapi besday akim lambat lagi.

"Ini pakaian dalam , tujuannya untuk kuruskan badan, yeah". Mama membukanya dan tunjukkan pada akim. Ohhh..."Berapa reganya ling", tanya Akim. Seribu dua ratus , bayar ansuran. "tapi kan ling pregnant, mestilah perutnya gemuk".kata akim penuh diplomasi." Oooi che abang, lepas bersalinlah pakainya".

"Jadi untuk sementara waktu nih, abanglah yang kena memakainya. perut pun dah semakin boroi.. nanti tak boroilah lepas nih".kata mama.

noooo...tak sanggup I...

Begitulah kisahnya petang tadi. Sebelum akim tinggalkan n3 ini , akim naklah menyebut dan memperkenalkan pemboroi-pemboroi di sekolah akim sekarang ini iaitu....jeng..jeng...(senssor). jangan mare ya ustaz ya...


1 comments:

eriey berkata...

tahniah..nk dpt bby..ok tuu..ade ubat utk suami tersyang tuhh..ilangkan boroi ahaks..

Blog Widget by LinkWithin